عمل لاغری چگونه این 3 بیماری مرتبط با چاقی را درمان میکند؟
نوشته شده توسط : رعنا

اگرچه چاقی یک بیماری کشنده نیست اما میتواند باعث به وجود آمدن تعدادی بیماری شود. و حتی در شکل گیری و یا تشدید برخی دیگر نیز دخالت دارد. روش های زیادی برای خلاص شدن از شر چاقی و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. اما هیچکدام به خوبی عمل جراحی نمیتوانند به ریشه کن کردن چاقی و بیماری های در ارتباط با آن کمک کنند. ما در این مقاله به معرفی تعدادی بیماری که مستقیما با چاقی در ارتباطند و چاقی میتواند آن ها را بدتر کند میپردازیم. و به شما میگوییم که چگونه انجام یک عمل جراحی لاغری میتواند به بهبود و درمان آن ها کمک کند.

3 بیماری مرتبط با چاقی که با کمک عمل لاغری درمان میشوند

عمل لاغری و کلسترول بالا : جراحی لاغری چگونه به درمان کلسترول کمک میکند؟

یک مطالعه تحقیقات بالینی که اخیر منتشر شده نشان میدهد اکثریت بیماران چاقی که کلسترل بالا داشتند در سال اول بعد از انجام عمل، سطح کلسترول بدن و تری گلیسرید های خونشان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند. این موضوع مخصوصا در کسانی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفتند قابل توجه تر بود.

عمل لاغری و دیابت : عمل جراحی لاغری چگونه دیابت را درمان میکند؟

چاقی یکی از دلایل اصلی ایجاد دیابت نوع ۲ است. بنابراین کاهش وزن قابل توجه بعد از جراحی چاقی می تواند علائم مرتبط با دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طبق مطالعه ای در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد جراحی لاغری می تواند به درمان پیش دیابت و دیابت نوع ۲ کمک کند.

در حقیقت، بیماران چاق که به دیابت نوع ۲ نیز مبتلا هستند، بعد از عمل میزان نیازشان به داروهای دیابت به شدت کاهش پیدا میکند و حتی ممکن است دیابت به طور کلی در آن ها درمان شود. نتیجه تحقیقات مختلف نشان میدهد که عمل ساسی بای پس معده و عمل اسلیو معده میتوانند تاثیر زیادی در درمان دیابت نوع دو داشته باشند.

جراحی لاغری و فشار خون بالا: عمل لاغری چگونه فشار خون بالا را درمان میکند؟

فشار خون بالا شایعترین مسئله پزشکی مرتبط با چاقی است. بنابراین جای تعجب ندارد که جراحی لاغری می تواند به درمان آن کمک کند. طبق آنالیز مطالعات متعدد که تأثیر عمل جراحی چاقی را بر روی افرادی مبتلا به فشار خون مطالعه میکردند، مشخص شده که این بیماری در اغلب بیماران تا حد زیادی بهبود یافته یا کاملاً برطرف شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: